• چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024

  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان مطرح کرد؛

گره گشایی از صادرات پسته

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان ابراز امیدواری کرد در دولت جدید مشکلات صادرات پسته برطرف شود زیرا در غیر این صورت با توجه به بیش از 70 تن پسته باقی مانده در انبارها و 200 تن محصول امسال و حضور آمریکا به عنوان رقیب پسته ایران در بسیاری از بازارهای جهانی، صادرات این محصول با شرایط پیچیده تری روبرو خواهد شد...

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان در نشست مشترک روسای کمیسیون های کشاورزی، توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان،  با اشاره به اینکه در بحث تعهدات ارزی سخت گیری ها بیشتر شده است، گفت: طبق تصمیم اخیر دولت سقف ارزش صادرات اولین بار کارت های بازرگانی 500 هزار دلار در نظر گرفته شده که صادرکنندگان پسته، خرما و زعفران درخواست افزایش این سقف را دارند. محمدعلی محمدمیرزائیان، بیان کرد: امیدواریم در دولت جدید مشکلات صادراتی برطرف شود زیرا در غیر این صورت با توجه به بیش از 70 تن پسته باقی مانده در انبارها و 200 تن محصول امسال و حضور آمریکا به عنوان رقیب پسته ایران در بسیاری از بازارهای جهانی، نمی توان پسته را صادر کرد.
وی در رابطه با بحث واردات در قبال صادرات ادامه داد: واردکنندگان قطعات خودرو وارد مذاکره با فروشندگان پسته در سیرجان، رفسنجان و کرمان شده اند و درخواست افزایش نرخ ارزش گمرگی محصول پسته را مطرح کرده اند تا بتوانند واردات بیشتری داشته باشند که این موضوع مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان ایجاد کرده است. محمدمیرزائیان بیان کرد: تشکل های بخش خصوصی باید این موضوع را از گمرکات ایران پیگیری کنند که برای تغییر ارزش گمرکی هر کالایی با تشکل های مربوطه مشورت کنند و اگر این مشکل ارزش گمرکی تا انتهای فصل برداشت پسته برطرف نشود، صادرات غیرممکن خواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11861
اخبار مرتبط
نظرات شما